När man skall marknadsföra sitt företag på ett event eller en mässa vill man naturligtvis ge besökarna ett positivt intryck av ens varumärke. Förutom att profilera sig på större mässor har det blivit allt vanligare att företagare gör reklam under olika mindre evenemang såsom krogkvällar eller pensionärsträffar. Vill man få ut sitt varumärke lokalt skall man vara aktiv inom den egna kommunen och om man önskar nå ut till en bredare publik bör man besöka stora mässor. Alla former av marknadsföring är självfallet bra, men ännu bättre blir det om man delar ut en goodiebag till potentiella kunder på dessa tillställningar.
Om man vill sätta ihop en goodiebag som representerar företaget bör man tänka på att välja en bredd av profilprodukter så att det finns något för alla i den. Då mottagaren får produkter som faktiskt går att använda i vardagen kommer profilprodukternas maximala effekt att uppnås. Det behöver inte vara fråga om dyra saker, utan en bra goodiebag innehåller i regel lite av varje. För att nämna exempel kan det finnas ett paraply, ett par solglasögon, en penna och en chokladbit. Bland dessa produkter finns det något som uppskattas av alla och som garanterat skänker glädje till den blivande kunden.
Delar man ut goodiebags fyllda med användbara profilprodukter lockar man definitivt fler besökare att komma till företagets monter på en mässa eller dylikt. Vissa företagare har prövat att dela ut goodiebags vid kassan i fysiska butiker och konceptet har lett till en stor kundtillströmning. Således är detta ett utmärkt sätt att lyckas med sin marknadsföring och att ge en positiv bild av varumärket. Skyltar man med att de 10 eller 50 första får en goodiebag kommer garanterat en stor mängd människor dyka upp på det planerade evenemanget. Det rekommenderas att tydligt skriva ut hur många goodiebags som delas ut för att undvika missnöjda besökare.